Tenis Sanatı - Tenis Oynamak

 Halil Öztürk Tenis Forehand


Hep söylerim "Tenis oynamak hayatın gerçeğidir." diye. 

Gündelik hayatta olduğu gibi tenis'te de pek çok oyuncunun kafasını taktığı zihinsel bir durum vardır. Ben bunun adına 'Spot Etkisi' yada diğer adıyla 'Paranoya' ... 

Sahte bir “spot ışığı etkisi”

Bir kişinin kendi davranış veya görünümüne, diğer insanların gerçekte olduğundan daha fazla dikkat verdiğini sanmasına “spot ışığı etkisi” deniyor. Kişi, özellikle de rezil olduğunu düşündüğü bir durumda dünyanın merkezinde olduğu, herkesin ona kınayan gözlerle baktığı gibi bir yanılgıya düşüyor ve gereğinden fazla endişeleniyor.

Tabi ki ben de bu süreçten geçmiş bir sporcu ve insan olarak kimi zaman dışarıdan izleniyormuş hissine kapılarak, 'aman hata yapma' diye kendime telkinde bulunuyor ve bu da işe yaramadığı için zamanla gerilmeme ve maçlarda oynadığım oyundan zevk almamama neden oluyordu. 

Öyle zamanlar oluyordu ki, (sizler de az çok artık beni tanıyor ve tenise ne kadar tutkun olduğumu biliyorsunuz) çok sevmeme rağmen tenis oynamak için kortlara gitmemek için bahaneler üretir olmuştum.

Tenis ve hayat ile ilgili düşüncelerimin değiştiği o anı sizlere özetle anlatmama izin verin.

Bir gün çok sevdiğim bir arkadaşım, kaybettiğim ve yine gerildiğim bir maçtan sonra bana şöyle dedi:

"Hata yapmaktan korktuğun ve kendini dışarıdan izlemeye devam ettiğin sürece bu iş olmaz."

Ve ekledi:

"İnsanlar, senin hatalarını değil. İyi yaptığın doğru şeyleri izliyor. Korkma!"

Aslında daha önceleri böyle bir korkumun olduğunu bile fark etmemiştim. Bu sözler gerçekten beni kendime getiren ve tenis kortuna çıktığımda sadece tenis oynamak ile ilgilenmemi sağlayan sözler oldu.

Gerçi bazen öyle oluyor ki sadece oyun deyip, çoğu maça asılmıyorum ama olsun şimdi tenis oynamak benim için daha zevkli...

Elbette bu kaygının özellikle günlük yaşamımızda olumlu yanları var. Yani, davranışlarımıza karşı oluşacak tepkilere hiç aldırış etmemektense, en azından onlara dikkat edecek kadar üzerinde durmak faydalı olabilir.

Makaleme son vermeden önce sizlerle Tenis Sanatı Eğitim Setimin güncellenerek videolu bağlantılarla desteklendiğini paylaşmak istiyorum. 

Detaylı bilgi almak için Tenis Sanatı.com adresini ziyaret edebilirsin.

Bol tenis dolu günler dilerim. Servisiniz kırılmasın!


Halil Öztürk - İpek Soylu tenis sanatı











Halil Öztürk yazar tenissanati.com


60 günlük tamamen ücretsiz ekursa katılmak isterseniz aşağıdaki bölümlere adınızı ve epostanızı yazmanız yeterlidir.








0 yorum:

Yorum Gönder

Real Time Web Analytics